Reisverzekering? Check! Maar wat als deze zijn beloftes niet nakomt?

Reis geboekt, paspoort nagekeken, je kan alvast beginnen uitkijken naar die leuke tijd. Maar plots kan je om medische redenen niet langer vertrekken. Een annuleringsverzekering zou je, naast de teleurstelling van een gemiste vakantie, heel wat financiële zorgen moeten besparen. Maar wat als de verzekeraar weigert tussen te komen omdat je de reis te laat geannuleerd hebt? Onze juriste Sara vocht het standpunt van de verzekeraar aan en met succes.
De hachelijke situatie van André
Discussie met de reisbijstandsverzekeraar
DAS Rechtsbijstand in actie
- Bnnen de 48 uur nadat hij kennis heeft van een gebeurtenis die de annulering van de reis veroorzaakt, een schriftelijke aangifte moet sturen.
- Alle noodzakelijke en nuttige maatregelen treffen om de annuleringskosten tot een minimum te beperken vanaf het ogenblik dat verzekerde kennis heeft van een gebeurtenis die de annulering van de reis kan veroorzaken.
Het resultaat van de onderhandelingen
Goed om weten!
Dit artikel is een commercieel document dat algemene informatie bevat over de verzekeringsproducten van de Belgische onderneming D.A.S. De informatie is indicatief. U kunt een offerte verkrijgen bij uw bemiddelaar. Voor de exacte bepalingen en alle bijkomende informatie, de uitsluitingen en beperkingen verwijzen wij u naar de algemene en speciale voorwaarden en de IPID-fiche die u kosteloos kunt raadplegen op https://benefisc.das.be of bij uw bemiddelaar. Elke niet-professionele cliënt dient deze documenten door te nemen voor de aankoop/ondertekening van dit product. Een polis rechtsbijstand heeft een looptijd van 1 jaar. Juridische conflicten die aanwezig zijn bij het onderschrijven van het contract zijn niet verzekerd. Dit geldt ook als de verzekerde bij het afsluiten van het contract op de hoogte is van de feiten die aanleiding geven tot een juridisch geschil. Raadpleeg ook de contractuele wachttermijnen (art. 7 spec. vw.), het verplichte minimumgeschil en onze maximale tussenkomst (art. 8 spec. vw.). Het Belgisch recht en de Belgische rechtbanken zijn van toepassing op de verzekeringsovereenkomst. Voor klachten contacteer eerst de Interne klachtendienst: meldpunt@das.be; Adres Ombudsdienst van de Verzekeringen: De Meeûsplantsoen 35, 1000 Brussel, www.ombudsman.as. Toezichthoudende instanties: De Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel, www.bnb.be en De Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten (FSMA), Congresstraat 12-14, 1000 Brussel, www.fsma.be.