Insights Discovery bij DAS: verbeter de wereld, begin bij jezelf

Insights Discovery

Vraag je jezelf nu af ‘Insights-watte’? Wel, misschien hoorde je al eens spreken over een geel, rood, blauw of groen profiel en dacht je hierbij eerder aan papegaaien, smurfen en minions. Think again… in dit artikel leggen we uit hoe we bij DAS inzicht krijgen in onszelf en elkaar en waarom dat een goede zaak is voor iedereen, inclusief DAS-partners en klanten!

Onze business is ‘rechtsbijstand’, geschillen zijn dagelijkse kost. DAS is een bedrijf van mensen voor mensen. Het wederzijds begrip tussen mensen bevorderen, daar gaan wij voor. ‘Wij helpen u’, daar draait het nog steeds om!

Allemaal mooie woorden hoor ik je nu denken, maar hoe zijn jullie van plan dat te gaan doen?

Dat is een zeer goede vraag. Om optimaal naar onze klanten te kunnen luisteren, ze te inspireren en te helpen, moeten we de best mogelijke omgeving creëren waarin ‘onze’ mensen kunnen groeien, zich gesterkt voelen en samen kunnen uitblinken.

Insert Insights Discovery

Insights Discovery is één van de tools die we hiervoor inzetten.

Het is een eenvoudig en toegankelijk kleurenmodel (rood, blauw, geel en groen remember) dat mensen meer inzicht geeft in zichzelf én in anderen. Het biedt een sterke basis voor effectieve samenwerking en optimaal functioneren zowel individueel als in team.

undefined

Deze ‘gemeenschappelijke taal’ leert ons op een aansprekende manier eigen reacties en gedrag te analyseren, maar ook andere communicatiestijlen beter te begrijpen. Ja, dus ook die van u.

Ten slotte helpt het ons ook feedback te geven aan elkaar.

Akelig correct

Binnen DAS zijn er 3 geaccrediteerde Insights Discovery practitioners werkzaam die ervoor zorgen dat elke werknemer een individueel profiel krijgt en begrijpt hoe het model werkt. Het resultaat wordt wel eens omschreven als ‘akelig correct’. Sommige mensen vermoeden, na het lezen van hun profiel, zelfs bespioneerd geweest te zijn.

Let's get real met een teamwiel

Elk team krijgt ook een teamwiel waarin de profielen van de teamleden opgenomen zijn.

Hierdoor krijgt een team zicht op zijn sterktes en reflecteren alle leden hoe ze deze optimaal kunnen benutten. Daarnaast wordt er ook gekeken naar valkuilen om hier extra aandacht aan te schenken. De valkuil van de ene kan bijvoorbeeld opgevuld worden door de sterkte van een ander. De energienemer van de ene is misschien wel net de energiegever van een ander. Door de talenten van eenieder optimaal in te zetten, streven we naar de best mogelijke dienstverlening aan onze klanten en makelaars.

Wederzijds begrip

Kortom, het is een tool die ons helpt onszelf en een ander beter te begrijpen. Door wederzijds begrip te bevorderen bij onszelf, creëren we dat ook bij anderen.

Insights Discovery is dus onze vertaling van: 'verbeter de wereld, begin bij jezelf'.

Ps: kan je de eerste voorkeurskleur van de auteur raden?

Image of the author of this articleMaaike LoosveltTalent Coach & lid van het Insights Discovery team
Terug naar overzicht

Onze laatste artikels

article thumbnail image
28/01/2025
Het nieuwe Boek 6 van het Burgerlijk Wetboek: de bestuurdersaansprakelijkheid
Lees meer
article thumbnail image
21/01/2025
Het nieuwe Boek 6 van het Burgerlijk Wetboek is in voege. Wat moet u zeker nog weten?
Lees meer
article thumbnail image
19/12/2024
Het verschil tussen een rechtsbijstandsverzekering en... een rechtsbijstandsverzekering
Lees meer

D.A.S is een Belgische Rechtsbijstandsverzekeringsmaatschappij, toegelaten onder nummer 0687, onder controle van de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel voor de tak Rechtsbijstand R.P.R Brussel 0401.620.778. De voorbeelden op deze site zijn indicatief. U kunt een offerte verkrijgen bij uw bemiddelaar. Voor de exacte bepalingen en alle bijkomende informatie, de uitsluitingen en beperkingen verwijzen wij u naar de algemene en speciale voorwaarden en IPID fiche die u kosteloos kunt raadplegen onder de rubriek (bibliotheek) of bij uw bemiddelaar. Elke niet-professionele cliënt dient deze documenten door te nemen voor de aankoop/ondertekening van dit product. Juridische conflicten die aanwezig zijn bij het onderschrijven van het contract zijn niet verzekerd. Dit geldt ook als de verzekerde bij het afsluiten van het contract op de hoogte is van de feiten die aanleiding geven tot een juridisch geschil. Raadpleeg ook de contractuele wachttermijnen (art. 2 spec. vw.), het verplichte minimumgeschil en onze maximale tussenkomst (art. 2 spec. vw.). Een polis rechtsbijstand heeft een looptijd van 1 jaar en wordt stilzwijgend verlengd tenzij ze wordt opgezegd uiterlijk 3 maanden voor de hoofdvervaldag. Het Belgisch recht en de Belgische rechtbanken zijn van toepassing op de verzekeringsovereenkomst. Voor klachten contacteer eerst de Interne klachtendienst: meldpunt@das.be. Adres Ombudsdienst van de Verzekeringen: De Meeûsplantsoen 35, 1000 Brussel, www.ombudsman.as. Verzekeringsonderneming (nr. 0687) onder de controle van de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel voor de tak Rechtsbijstand. R.P.R. Brussel 0401.620.778.